Skip to content

Vælg en afdeling:

Hos House of Pole tilbyder vi poledance, polefitness, smidighedstimer, hoop og silk på forskellige niveauer. Da poledance, polefitness, hoop og silk er funktionel træning, vil mange af de samme muskelgrupper blive trænet, uanset hvilket hold du vælger. Derfor kan du roligt finde dine yndlingshold, og stadig få optimal træning ud af det. Forskellen ligger typisk i intensiteten og belastningen af muskelgrupperne.

 

Pole

’Pole Beginners’ (den allerførste lektion)

_1060671
’Pole Beginners’ er for dig som aldrig har prøvet poledance og polefitness før. Du vil stifte bekendtskab med grundteknikker, samt lære de basale spins at kende. Du får endda mulighed for at prøve at hænge på hovedet i pole’en sidst på timen.

‘Pole Newbies’

Denne lektion er kravlegården for nybegyndere. Her lærer du grundteknikker og spins, så du føler at du bedre kan følge med på ‘Position 1’ og ‘Poledance 1’ timerne. Tommelfinger reglen er 3-5 lektioner. Du lærer spins og tricks såsom: Buddha, Havfrue, Hænge på hovedet, Crusifix, Kugle mm.

 

’Pole Position’ (Niveau 1, 2,3,4,5 & Mix)

Bjarke

Niveau 1 er for begyndere der har lyst til at fordybe sig i en verden af spins & tricks. Vi øver kombinationer og søger at perfektionere de forskellige spins.Vi tager udgangspunkt i at alle er individuelle, og har forskellige stilarter. Nogle af de ting vi arbejder på her er at sidde på pole’n, forskellige nedgange, Hangback, Stjerne, Rockstar, Outside Leg Hang, Inside Leg Hang, Piruetter, Ice Skater, Body Spiral mm.

Niveau 2 er for letøvede. Her arbejder vi med de mere avancerede tricks og spins. På dette niveau ender man med at kunne hænge i sin Teddy Bear, Yogini, Outside Leg Hang til Inside Leg Hang, Butterfly, Cupid, Straddle, Air invert, Caterpillar, Shoulder mount, Triple spin, Aicha mm.

Niveau 3 er for øvede. Her lægges der vægt på de tricks, der kræver en hel del styrke såsom: Extended Butterfly, Ext. Aicha, Brass Monkey, Brass Monkey Roll,  Death Lay, Jacknife, Allegra, Mexican Split længere transitions mm.

Niveau 4 er for de højt øvede. Her leger vi med poledance tricks såsom; Jenyne spin, Ext. Allegra, Phoenix spin, Russian Split, Iron X, Outside Supermand mm.

Niveau 5 er det niveau vores instruktører også træner på. Det forventes derfor, at du har opnået et vist styrkeniveau, ved deltagelse på denne time. Der bliver undervist i Fonji, Tabletop, Iguana, forskellige saltoer med brug af pole’n og mange flere kombinationer.

Mix er et blandet Pole Position hold for alle niveauer. Her kan man arbejde på samme tricks, hvor der blot bliver bygget videre, jo længere i forløbet man er kommet. Det er således en time, hvor man kan blive inspireret af hinanden.

 

’Poledance’ 

Piruette
Er du kommet for at poledance, så er det på denne time, du kan folde dig ud. På ’Poledance’ timerne får du mulighed for at danse dig glad og forpustet. Det er spins, dansetrin og ikke mindst konditionsniveauet der bliver forbedret her.

 

‘Pole Flow’

Formålet med denne lektion er, at opnå en sammenhæng mellem spins og tricks. Der fokuseres ikke nødvendigvis kun på transitions, men også på floor work i form af spins, rul eller løft. Nogle gange vil de lærte ting skulle sættes sammen, for at man begynder at opnå et vist flow. Alle kan deltage på timerne.

 

‘Free Pole’

På Free Pole har du mulighed for at træne på nogle af de ting, du gerne vil gøre bedre. Der vil være fælles opvarmning inden timen starter.

 

‘Power Pole’

‘Power Pole’ er en ny lektion, vi har sat på skemaet. Her får du lov til at få styrketræning for alle pengene. Det er fitness øvelser på stangen. I øver jer på at kunne løfte jer op i armene, styrke lårene og i det hele taget trænes I op til at blive bedre (stærkere) på pole’n.

 

’Core & Stretch’

_1060702Dette er en session, hvor vi træner vores center (mave og ryg) ved hjælp af øvelser på stangen. Vi sørger for, at du opbygger styrke, så du er klar til de mere akrobatiske ting på stangen. Ydermere arbejder vi på vores smidighed, som kan være yderst brugbar, når man gerne vil ind i diverse figurer på pole’en.

‘Flexy’

Dette er en time hvor der udelukkende fokuseres på stræk. Der kan trænes rygsmidighed, split, spagat eller skuldresmidighed mm. Timen forbereder dig til at udføre flotte smidighedstricks på pole’n.

 

‘Pole Newborn’

Vil du gerne have trænet din bækkenbund op efter fødsel, så er det her lige træning for dig! Eftersom poledance er en af de få sportsgrene der styrker bækkenbunden, er det en helt perfekt efterfødselstræning. Pole Newborn programmet er flettet sammen med vores almindelige træning. Det vil sige, at vi giver dig mulighed for at komme på den time, der hedder Pole Newborn, og tage din nyfødte med.Der vil blive lavet forskellige øvelser, hvor fokus vil være på maven, ryggen og bækkenet.

 

Hoop

Karina_hoop2_kvadratisk

Hoop er en ny træningsform i Danmark, og kommer fra cirkusverdenen. Formålet er, at blive stærkere og mere smidig, ved at lave flotte akrobatiske øvelser i en stor metalring, der hænger fra loftet. Se video her – Hoop video

‘Hoop Beginners’ (den første lektion)

Hoop Beginners er lektionen for dig, der aldrig har prøvet hoop før. Du vil blive guidet gennem timen, og lære hvordan du skal holde fast, samt basis opgange, tricks og nedgange. Du vil også lære en lille kombination, af de ting du lige har lært, til sidst på timen.

‘Hoop Newbies’

Dette er for dig, der allerede har været på Hoop Beginners. Det er holdet for letøvede, og du vil lære flere kombinationer, samt lære at perfektionere de øvelser, du allerede kender.

‘Hoop Position 1’

Her øger vi niveauet en smule med flere kombinationer, strakte vrister, flotte bevægelser, mere smidighed mm. Du vil lære nye tricks, men samtidig vil de gamle stadig skulle perfektioneres, og der tages udgangspunkt i, at du kan grundtingene fra Newbies holdet.

Silk

Silk er en cirkusform, hvor man benytter sig af to silkebånd, der hænger ned fra loftet. Se en kort introvideo fra vores Summer Camp her – Silk video

‘Silk Beginners’ (den første lektion)

Rysilk_lille

Begynderholdet for dig der aldrig har stiftet bekendtskab med silk før. Du lærer at klatre, lave fodlås samt flotte positioner. Du skal kun komme på det hold en enkelt gang, og derefter, er det videre på Newbies.

‘Silk Newbies’

Silk Newbies er for dig, der allerede har været på Beginners en enkelt gang. Vi øger sværhedsgraden, og du vil oftere kunne se dig selv med hovedet nedad. Her perfektioneres de allerede lærte ting, og der sættes fokus på små kombinationer.

‘Silk Position 1’

Dette er et hold for letøvede. Du skal kunne hænge på hovedet, samt være sikker i din fodlås. Niveauet er højere, og du vil lære at lave lidt længere kombinationer, samt lægge opmærksomheden over på bevægelse og udførsel af tricks.

 

Vær opmærksom på, at holdene kan variere alt efter afdeling.